Sunday 10 November 2013

Produk Herbalife Aku~

Alhamdulillah..

Arini aku nak share tentang kesihatan aku yg semakin baik! :)

Bulan ni period aku dtg normal setelah bertahun2 tunggang terbalik. Aku check balik kalendar bulan lepas, wauu lambat 2 hari je. Kalau tak, mau makan 6@7bulan baru period. Alhamdulillah semua Tuhan punya kuasa tapi aku perasan semuanya ok lepas aku disiplin betul dengan herbalife ni.

Alhamdulillah aku mmg xde masalah senggugut sejak lahir (tipu je :p), sejak aku 1st time period masa umur 11 tahun. Semuanya normal sampaila masa aku umur 20 tahun, masalah hormon ni timbul. Period aku mula tak betul. Awal2 tu boleh tahan lagi, 2 bulan sekali. Tapi makin lama makin kronik bila 18 bulan tak dtg2 period. Badan pon macam belon di pam2 (dari 48kg naik sampai maksimum 72kg!).. 

Huuhuuu Tuhan je yg tau betapa seksa nak beli baju+seluar semua yg baru. Macam2 aku buat (urut, bekam, jumpa bomoh, jumpa ustaz, homopati, scan, makan ubat hormon) sampai la arini alhamdulillah aku jumpa herbalife dan alhamdulillah masalah period aku semakin baik + bonus berganda bila berat badan aku pon turun! :)

Aku amalkan shake F1 2x sehari + aloevera + teamix = 3 produk asas untuk sihat bersama herbalife. Sebenarnya herbalife ni bukannya ubat. Ianya makanan yang digantikan dalam rutin pemakanan seharian. Aku amek herbalife ni untuk elokkan kitaran period aku disebabkan nutrisi2 yang banyak dlm herbalife + aku nak turunkan berat badan sekali.

Aku akan shake time sarapan & makan malam. Herbalife ni kalori control diet. Jadi kalau sarapan & makan malam dah ambik makanan yang rendah kalori takde kolestrol dan kaya nutrisi, mestilah akan efek pada penurunan berat badan kan? kan? kan?

Kat bawah ni aku share detail tentang2 3 produk yang aku amek. Mari baca!



FORMULA 1 SHAKE (perisa Dutch Chocolate, French Vanilla, Strawberry, Cappuccino, Tropical Fruit) :


Ini adalah core product herbalife di mana ianya adalah shake yang mengandungi semua Vitamin yang diperlukan badan. Kalori dalam shake ni hanya 90-250 (ikut cara penyediaan masing2). F1 ni kaya dengan 55 Vitamin dan fiber. Segelas Shake Formula 1 ni mengandungi :

  • Kalsium macam 2 cawan yogurt
  • 1 biji buah oren
  • Vitamin E macam sesudu mintak bunga matahari
  • Vitamin A dengan 100gm Keju Chedar
  • Kalium dalam 1 biji pisang
  • Protein dalam 1 filet ikan kod bakar
  • Magnesium dalam 100gm bayam
  • Niasin dalam 1 hidangan daging berbiri bakar.

TEAMIX (Lemon Flavor & Peach Flavor)


Teamix ni campuran teh hijau berkualiti. Teh hijau ni memang dah sedia maklum sangat membantu dalam meningkatkan metabolisme di dalam badan. Secawan teamix ni boleh membakar kalori sama macam 20 minit kita eksesais.

Teamix membantu pembakaran kalori berkesan dan ianya dapat membantu pengurangan berat badan sebanyak 20% lebih pantas dan selamat. Ianya juga berfungsi sebagai agent detoks dan segala benda yang perlu didetox akan disingkirkan melalui air kencing.
Selain membantu meningkatkan tenaga dan kurang letih, ianya juga berfungsi sebagai antioksidan - untuk awet muda :)

Tips bagi orang yang rajin bersenam : 

Minum teamix 30 minit sebelum memulakan aktiviti. Dan semasa aktiviti pun minum ni sekali. Memang akan peluh banyak gila.

Teamix ni boleh dihidang panas dan sejuk. Aku pilih sejuk! :)

HERBAL ALOEVERA CONCENTRATE



Aloevera concentrate ni membantu membersihkan dinding usus. Bila dinding usus dah bersih, penyerapan nutrisi akan lebih berkesan.

Ianya terbukti dapat membantu proses penurunan berat badan sebanyak 20-30%. Aloevera ni pon bagus untuk orang yang ada masalah sembelit dan susah hadam. Bagi yang rasa sistem penghadaman dah okay, nak amik ni pun lagi bagus sebenarnya. Lagi cepat turun berat badan sebab usus kita dapat menyerap segala nutrisi yang ada pada F1.


So, itu sahaja untuk post ni. Nanti aku share lagi okeh! :)

Jangan lupa order cepat2 tau. Promosi bulan November!

Email : ubiuada@yahoo.com
sufi - (019-7902386 / 017-7282386)

No comments:

Post a Comment